Notícies

  • 23 de març de 2017 Nova edició del concurs de cartells de la Festa Major 2017

    Aquesta setmana s’han publicat les bases per a la quarta edició del concurs de cartells de Festa Major, mantenint l’increment econòmic del premi, que va ser la novetat de l’any passat, passant de 100€ a 200€ per l’autor guanyador i mantenint l’entrada gratuïta als actes de pagament del programa. Amb aquest canvi es pretén mantenir o augmentar encara més la participació i consolidar el certamen, que l’any anterior va passar de 6 cartells presentats al 2015 a 21 cartells presentats al 2016. La novetat d’enguany és la no edició i maquetació del programa per part de l’autor guanyador del cartell, que en aquesta edició anirà a càrrec de l’ajuntament. El jurat, al igual que l’any passat, estarà format per membres de l’equip de govern i de la comissió de festes i per artistes locals.

    La festa major del poble tindrà lloc del 28 de maig al 6 de juny. Es poden consultar les bases del concurs a la pàgina web de l’ajuntament i a la pàgina de Facebook i al Twitter. Els cartells es podran enviar fins al 24 d’abril.

  • Festa del LLibre i la Novel·la Històrica a Puig-reig 22 de març de 2017 1ª Festa del Llibre i la Novel·la Històrica

    Puig-reig, 8 d’abril de 2017
    El dissabte 8 d’abril, previ a la Diada de Sant Jordi, a Puig-reig celebrarem una festivitat literària molt especial a la que esteu convidats: 
    La Primera Edició de la Festa del Llibre i la Novel·la Històrica. 
    Amb la presència d’autors de renom, i en el marc del nostre poble, carregat d’història, els visitants gaudiran d’una jornada festiva i plena d’actes que aproparan aquest gènere literari al públic. 
    Autors reconeguts com 
    Rafel Nadal, Coia Valls, Jordi Mata, Jaume Clotet, Víctor Amela, Xavier Casinos, Griselda Lozano, Francesc Ribera “Titot”, Xavier Therós, Andreu Claret Serra, Sebastià Sardiné, Eudald Serra, Silvia Tarragó, Jordi Matilló, Begoña García, Joaquim Molina, Francesc Xavier Hernández Cardona, Carmen Martín, Fernando Ezquerra Lapetra i Jordina Ayats 
    presentaran les seves obres en l’Auditori habilitat a la plaça Mestre Badia, i signaran els llibres que podreu comprar a la mateixa Fira, així podreu conèixer de ben a prop tots aquests escriptors. Consulteu el programa de presentacions.
    Durant tot el dia, i per donar rigor d’època a la jornada, grups de recreació com els Templers de Puig-reig i membres de Sanguen Honoris i de l’Associació Cultural Vibrant muntaran els seus campaments de Templers i de l’Exèrcit Català fent la delícia de petits i grans. 
    I per aquells que vulguin començar aviat la festa, des de les 09:00 fins a les 11:00 podreu tastar un esmorzar templer organitzat pels Templers de Puig-reig, i  al llarg del dia ens oferiran la possibilitat de fer una interessant visita guiada al castell de Puig-reig i desvetllar els secrets que s’hi amaguen. 
    Així doncs, no us perdeu aquesta primera edició de la que sens dubte serà la millor Festa del Llibre i la Novel·la Històrica, i compartir amb els vostres autors preferits una jornada literària, com a tast previ al Sant Jordi d’aquest any.
    Organitza: Ajuntament de Puig-reig

  • Pintures 22 de març de 2017 Pintures de l'església de Sant Martí al Museu d'Història de Catalunya

    Aquesta setmana les pintures de l'esgésia romànica de Sant Martí de Puig-reig han estat traslladades al Museu d'Història de Catalunya i al Museu de Solsona per tal de ser exposades. Mentrestant a l'església s'hi han posat unes fotografies de les pintures. Properament ja s'informarà de l'exposició per a tots aquells que la vulguin anar a veure.

  • 2 de març de 2017 Projecte de Manteniment dels camins d'accés al nucli de Fonollet i camí de l'Estació al Saltet
  • 7 de febrer de 2017 Taller de Música - infants d'1 i 2 anys

    DATA:  3,10 i 17 de març de 2017
    HORARI: 6 de la tarda
    Preu del taller: 12€ (inclou les tres sessions)
    Lloc:  Escola Municipal de Música de Puig-reig
    c/Joan Maragall, 4
    Telf: 93 829 02 26
    a8055221@xtec.cat
    Un viatge musical per descobrir un món ple de sensacions, sons i melodies que deixaran empremta en la memòria auditiva i sensorial dels teus fills/es! Us hi esperem!!! (places limitades)
     

  • Rehabilitació Plaça Nova 25 de gener de 2017 Anem endreçant Puig-reig, millorem la imatge

    Aquesta setmana, continuant amb el full de ruta que ens hem marcat que té com a objectiu la millora d’espais, infraestructures i equipaments públics, hem començat les obres de rehabilitació de la Plaça Nova per tal de recuperar un espai que, tot i ser al bell mig del poble, estava molt degradat. Alhora, i per tal que mentre durin aquestes obres els nostres infants puguin seguir gaudint d’un espai de lleure, estem habilitant l’espai verd de davant del pavelló/piscina instal·lant-hi alguns dels elements del parc infantil retirats de la plaça a rehabilitar. Esperem que sigueu comprensius amb les molèsties que això us pugui ocasionar i que aquestes siguin les menys possibles.

  • 7 de setembre de 2016 Obligació signatura digital a les entitats i associacions

    La Llei 39/2015 obliga les entitats a que les notificacions que s’enviin a les Administracions Públiques es facin per mitjans telemàtics. Aquesta llei, vigent des del passat 2 d'octubre de 2016, obliga tant l’Agència Tributària com la Seguretat Social a deixar d'enviar les notificacions per correu postal, tal i com feien fins ara.

    Per tal de poder rebre i enviar notificacions electròniques de l’entitat és necessària una signatura digital, que en cap cas pot ser la signatura digital d’una persona física, sinó que cal un certificat que identifiqui també l’entitat. El certificat correcte és el de representant de persona jurídica, on el president actúa com a representant legal de l’entitat.

    Acompanyem enllaç on s'explica com obtenir el que emet l'entitat certificadora CERES de la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT). Aquest certificat té un preu de 14€.

    D'entre els passos a realitzar, el més significatiu és que el president de l'entitat haurà de personar-se a l'Agència Tributària. És molt recomanable demanar cita prèvia ja que actualment aquest tràmit està del tot col·lapsat. Acompanyem enllaç per la cita prèvia.

    D'entre la documentació a portar a l'Agència Tributària hi trobem un certificat del registre d'associacions/fundacions on constin les dades registrals de l'entitat i el nom del representant legal i la seva vigència en el càrrec. Aquest certificat cal que tingui una vigència de màxim 15 dies quan el representant legal vagi a Hisenda. La taxa associada són 21€, encara que si es realitza el tràmit telemàticament hi ha una reducció del 50%. Acompanyem enllaç per a la petició d'aquest certificat. És imprescindible que el president de l'entitat tingui el càrrec vigent.

    Un cop s’obtingui aquest certificat les entitats s’hauran de donar d’alta a la Direcció Electrònica Habilitada (DEH) per poder habilitar la bústia de notificacions telemàtiques.

    Per a més informació: Gestió de Fundacions i Associacions, SL - Carrer Muntaner 48, entl. 3a, 08011 Barcelona,Telf. 933010828 i a www.gestiofass.cat

  • Activitats Biblioteca Curs 2016-2017 2 de setembre de 2016 Activitats de la Biblioteca Guillem de Berguedà pel curs 2016-2017

    La Biblioteca Guillem de Berguedà comença aquest nou curs amb moltes activitats noves. La programació inclou noves activitats com el club de lectura infantil (de 9 a 12 anys) i els tallers pràctics de noves tecnologies, entre altres.

    Les activitats es portaran a terme durant tot el curs 2016-2017. Per a més informació i saber les dates i horaris de cada activitat us podeu posar en contacte al telèfon 938380191, al correu electrònic  b.puigreig.gb@diba.cat  o a la pàgina del facebook de la Biblioteca de Puig-reig Guillem de Berguedà.

  • POUM 2016 13 d'abril de 2016 POUM - Segona exposició al públic de l'Acord Inicial del POUM 2016

    Ja està disponible la segona exposició al públic de l'acord d'aprovació inicial del POUM.

    Us podeu descarregar el fitxer clicant aquí , el fitxer és comprimit i té un tamany de 476 Mb.

    Per a més informació, podeu demanar cita amb l'arquitecte que ha elaborat el POUM, els divendres de 10 a 13h. Per demanar hora cal trucar abans a l'ajuntament.

Darrera actualització: 04.02.2015 | 15:32
Darrera actualització: 04.02.2015 | 15:32