- L’esdeveniment tindrà lloc el diumenge 10 de maig amb una proposta que combina patrimoni industrial, cervesa artesana, vi i gastronomia local.
- La mostra manté el seu caràcter itinerant i descobreix per primera vegada la colònia Vidal.
Puig-reig presenta la desena edició del Vieer Fest, la mostra de patrimoni industrial, producte de proximitat i cultura consolidada com una cita ineludible al calendari de la comarca i la Catalunya Central, superant els 2.000 assistents en les darreres edicions. Fidels a la seva naturalesa itinerant per les set colònies industrials del municipi, enguany el certamen, organitzat per la comissió Vieer Fest i l’Ajuntament de Puig-reig, s’instal·la per primer cop a la Colònia de Cal Vidal el proper diumenge 10 de maig en horari de 11:30 a 15 h al matí i de 17 a 20:30 h a la tarda. El certamen compta amb el suport de Vidàlia, el Museu de la Colònia Vidal i els Amics de les Colònies Industrials de l’Alt Llobregat.
Migracions i comunitat: el passat i el present es troben
Aquesta edició especial vol anar més enllà de la degustació i la cultura i proposa una reflexió sobre el concepte de «Migracions i comunitat». L’esdeveniment vol posar en valor com la industrialització va portar persones d’arreu a construir una nova vida a les colònies, un procés que continua viu avui dia. Una mostra d’això serà l’exposició «Veïns de les colònies: d’abans, de sempre i d’ara» que acollirà l’interior del museu. El Vieer Fest celebra aquesta diversitat i la capacitat de fer comunitat a través de la música, el menjar i el retrobament en un marc històric com és l’antiga colònia industrial de Cal Vidal. Enguany, com en totes les edicions, s’oferiran tastos de cervesa, de vins i d’una variada oferta gastronòmica a través d’elaboradors del territori, així com també música en directe, enllaunada, exposicions i performances.
Jesús Subirats, membre de l’equip organitzador, destaca que “arribar a la desena edició és una fita molt especial. Amb el lema ‘Migracions i comunitat’ volem retre homenatge i recordar a totes aquelles persones que, venint d’indrets diversos, van aixecar aquestes colònies”. En aquest sentit, Subirats ha afegit que el Vieer Fest “no és només una fira, és un espai per retrobar-nos i celebrar el que som.»
Per la seva banda, l’alcaldessa de Puig-reig, Eva Serra, ha destacat que “l’Ajuntament segueix apostant per un esdeveniment que és l’aparador perfecte del nostre llegat industrial i de la qualitat dels nostres productors de proximitat. El caràcter itinerant del certamen ens ha permès redescobrir cada any un racó del nostre municipi, enguany fent parada a Cal Vidal”.
Un punt i final a deu edicions de recorregut
Després de deu edicions posant en valor el patrimoni de les colònies de Puig-reig, la comissió organitzadora ha decidit que la d’enguany serà l’última del certamen. Amb aquest desè aniversari, la comissió posa punt i final a la seva etapa al capdavant del Vieer Fest, amb la satisfacció d’haver convertit aquesta mostra itinerant en un referent cultural i social del municipi. “Creiem que ja hem donat a conèixer tot el que podíem de les nostres colònies, i esperem haver aportat el nostre granet de sorra perquè la gent les hagi redescobert”, ha afirmat Subirats.
«Al llarg d’aquesta dècada, el Vieer Fest ha permès als visitants i veïns redescobrir espais emblemàtics de les colònies com el Bosquet de Cal pons, el passeig dels Til·lers de cal Prat, el pati interior de Cal Marçal, la Fàbrica de Cal Casas, entre Cal Pons i Cal Marçal (Essencials), als carrers de l’Ametlla de Merola, a la torre Nova de Cal Pons, a l’entorn de la Fàbrica de Cal Prat i a l’entorn de la Fàbrica del Cal Pons i fins a arribar avui a Cal Vidal, tancant un cercle que ha unit passat, present i futur de les nostres colònies”, ha detallat Marina Bertran, de l’organització.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Puig-reig ha volgut agrair a la comissió organitzadora la seva tasca al capdavant d’aquest certamen. A més, ha afegit que el consistori continuarà dinamitzant les colònies ja sigui amb una renovació d’aquest certamen o amb d’altres propostes que ja s’estan duent a terme actualment.
Consells pràctics
L’organització ha recordat l’ús de vehicles compartits per desplaçar-se fins a Cal Vidal i optimitzar els espais d’aparcaemnt i ha recordat, també, el pagament en efectiu.
PROGRAMA D’ACTIVITATS – DIUMENGE 10 DE MAIG
Horaris i activitats destacades
- 10:30h: Clean Up Europe a l’entorn natural de Cal Vidal (Vidàlia).
- 11:30h: Inici de la mostra – Matí amb l’ambientació de DJ Jose.
- 12:00h, 13:00h, 14:00h i 17:00h: Visites teatralitzades a càrrec de la Fundació Vidal i Museu Colònia Vidal (Preu: 5€).
- 13:00h: Concert de «Los vecinos de Manué».
- 15:00h: Pausa de migdia per fer comunitat entre participants i organització.
- 17:00h: Inici de la mostra – Tarda amb DJ Jose.
- 17:30h: Concert de «Alejandro Nano (Trio)» al Pati del Museu.
- 18:30h: Concert de clausura amb «Meli Perea».
Espais permanents i cultura
- Exposició: «Veïns de les colònies: d’abans, de sempre i d’ara» a càrrec dels Amics de les Colònies Industrials i Vieer Fest.
- Instal·lació artística: «OBJECTE Eina sensible 1» de Fame Chimica al teatre de la Fundació.
- Espai familiar: Jocs Gegants amb Miceli Lleure.
Mostra gastronòmica (Productors i Elaboradors)
- Cervesa artesana: Cerveses Grenyut, Brebel, 2 Becs, Cervesa Artesana Conill i Birra Picas Brewery.
- Vinya i celler: Celler Dues Ales.
- Altres begudes: El Botifler.
- Gastronomia local: Pizzeria La Puttanesca, Cansaladeria Cal Feliu, Pastisseria de la Gemma i Restaurant Ca la Quica.

