Èxit en la segona edició de la ruta teatralitzada dels Templers i Obrers

Èxit en la segona edició de la ruta teatralitzada dels Templers i Obrers
    • Una seixantena de persones, tant del municipi i del Berguedà, com visitants provinents de fora la comarca, han volgut gaudir de l’experiència.
    • L’èxit d’aquesta segona edició comença a consolidar aquest recurs turístic que posa en valor la història de Puig-reig.

Aquest diumenge 7 de maig Puig-reig ha acollit una nova edició de la Ruta Teatralitzada dels Templers i Obrers amb un èxit de participació que permet pensar en la consolidació d’aquest recurs turístic del municipi.

En total, més de seixanta persones han pres part en aquesta edició. Entre el grup de participants hi havia diferents perfils que van des de persones del mateix municipi i de la comarca, com també visitants provinents de fora la comarca. També cal destacar la diversitat del grup, amb persones de totes les edats i famílies que no han volgut perdre l’oportunitat de gaudir d’aquesta experiència.

La ruta, que està creada per ser un itinerari autoguiat i obert perquè els visitants el puguin fer pel seu compte sempre que vulguin, permet conèixer la història, el patrimoni i els orígens industrials, rurals, històrics i naturals de Puig-reig. Tanmateix, més enllà de ser un itinerari autoguiat i per dotar la ruta de valor afegit aprofitant els recursos del municipi, també s’organitzen aquestes versions teatralitzades que està previst que de moment es puguin dur a terme dues vegades a l’any.

En aquesta edició, a més, també s’hi ha afegit una pausa de deu minuts a l’entorn del Castell perquè els participants puguin dedicar una estona a descobrir el nou entorn de les restes de la torre.

Aquesta teatralització és fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de Puig-reig, l’Associació Cultural Templers de Puig-reig, l’Associació de Veïns de Cal Pons i també, tot i no formar part de la ruta, el Museu Colònia Vidal que hi aporta dos dels actors que participen en les seves rutes teatralitzades.

 

Ruta dels Templers i Obrers

Recorregut circular de 5 quilòmetres

La ruta circular dedica la seva primera part a la zona medieval passant per espais com l’Església de Sant Martí, la plaça dels Templers o el castell i seguidament es dirigeix cap a la Colònia de Cal Pons, portant els visitants a veure’n l’església, coneguda com a Catedral de l’Alt Llobregat, la Torre de l’Amo o l’edifici del batan i les cardes per acabar tornant resseguint el riu Llobregat. El total de l’itinerari és d’aproximadament 5 quilòmetres que, en el cas fer-la de manera autoguiada, té una durada d’entre 90 i 120 minuts.

El projecte forma part del treball que s’està fent des de finals de 2019 dins del Pla de Dinamització i Posicionament Turístic de Puig-reig, que ha portat a la creació de la marca turística del municipi. Tot aquest procés respon a una clara aposta de l’Ajuntament de Puig-reig per convertir el turisme en una font tant de desenvolupament econòmic com de promoció del municipi.

El turisme, una nova aposta de Puig-reig per al seu desenvolupament

L’aposta que està fent el municipi per desenvolupar-se en el sector del turisme per tal de poder oferir atractius als potencials visitants l’ha portat a desenvolupar una nova marca turística: “PUIG-REIG, TERRA D’ORÍGENS. Orígens rurals, naturals, històrics i industrials.”

A partir d’aquesta base se l’ha dotat d’una imatge gràfica que mica en mica es va fent visible en els diferents entorns turístics del municipi com per exemple en els mateixos plafons de la renovada Ruta dels Templers. Un altre dels nous elements ha estat la creació d’un nou apartat dins la pàgina web de l’Ajuntament dedicat exclusivament al turisme i que s’enfoca al que es coneixen com “Les 5 etapes d’un viatge”  i també incorpora propostes properes al municipi per posar en valor el territori i la destinació en el seu conjunt, tenint en compte els municipis limítrofs.

Tota aquesta acció forma part del pla global de desenvolupament que es treballa de la mà del sector turístic del municipi, del comerç local i a través del qual també s’ha ofert formació en xarxes socials i eines digitals o en  comercialització de productes turístics i serveis, entre d’altres.


 

 

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar i millorar la teva experiència de navegació. En continuar navegant, entenem que acceptes el seu ús. Més informació
Acceptar