La Biblioteca Guillem de Berguedà de Puig-reig celebra 70 anys d’història arrelada al municipi

La Biblioteca Guillem de Berguedà de Puig-reig celebra 70 anys d’història arrelada al municipi

L’equipament prepara un acte commemoratiu el pròxim 11 de novembre, que inclourà una ruta per les tres seus històriques de la biblioteca

La Biblioteca Guillem de Berguedà de Puig-reig celebra aquest mes de novembre el seu 70è aniversari. Coincidint amb la festivitat de Sant Martí, el municipi commemora la llarga trajectòria d’un equipament cultural fonamental, que ha estat present en la vida i el dia a dia del poble des de la seva creació, fomentant la lectura i el servei a la ciutadania.

Des dels seus inicis, la biblioteca ha estat un testimoni i un motor de la vida social i cultural de Puig-reig. Per celebrar-ho i reviure aquesta història compartida, s’ha organitzat un acte central el pròxim dimarts, 11 de novembre, a les 17:00 hores.

Una ruta per la història viva de la biblioteca

La celebració consistirà en una ruta per les tres biblioteques, un recorregut que traçarà el viatge físic i temporal de l’equipament a través del municipi:

  1. Inici (17:00h) – Plaça de la Creu: El punt de partida serà la seva primera ubicació, inaugurada el novembre de 1955.
  2. Segona parada – La Sala: Es baixarà fins a la que va ser la seva segona casa des del setembre de 1996.
  3. Destinació final – Biblioteca actual: El recorregut culminarà a les instal·lacions actuals, obertes el desembre de 2014.

Durant la ruta, es llegiran fragments dels diaris personals de les bibliotecàries que, al llarg dels anys, van documentar el dia a dia de l’equipament, oferint una visió íntima i humana de la seva evolució.

Un cop a la biblioteca actual, els assistents podran gaudir d’una exposició commemorativa amb fotografies, cartells antics i material històric.

Queralt Ambròs, directora de la Biblioteca Guillem de Berguedà, ha destacat la importància de l’efemèride: «Aquests 70 anys no són només la història d’un edifici, sinó la història de molts veïns i veïnes de Puig-reig. La biblioteca ha estat un refugi, una porta al coneixement i un punt de trobada de generacions. Amb aquesta celebració volem retre un homenatge molt sentit a totes les persones que l’han fet bategar, des de les bibliotecàries històriques fins a les més recents.»

Per la seva banda, Pol Vila, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Puig-reig, ha subratllat el valor de l’equipament: «Poques institucions culturals poden celebrar 70 anys amb la salut i l’arrelament que té la Biblioteca Guillem de Berguedà. És el gran motor de la lectura i la cultura al nostre municipi i un servei públic de primer ordre. Aquest aniversari és un reconeixement a la seva història, però sobretot una reafirmació del nostre compromís amb el seu futur.”

 

Un present actiu amb 2.500 usuaris

Set dècades després, la Biblioteca Guillem de Berguedà demostra la seva vitalitat. Actualment, compta amb prop de 2.500 usuaris amb carnet, una xifra que subratlla la seva importància com a servei públic essencial. A l’espera de tancar el balanç d’activitat d’aquest 2025, les dades confirmen que la biblioteca continua sent un punt de trobada, aprenentatge i cultura per a totes les edats.

L’Ajuntament de Puig-reig convida tots els veïns i veïnes a participar en aquesta celebració per commemorar el passat i celebrar el futur de la biblioteca.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar i millorar la teva experiència de navegació. En continuar navegant, entenem que acceptes el seu ús. View more
Acceptar