Puig-reig obre la votació popular per escollir la música del Nou Ball de Nans

Puig-reig obre la votació popular per escollir la música del Nou Ball de Nans

L’Ajuntament de Puig-reig i la Colla de Nans de Puig-reig han obert la fase final del concurs per a la composició de la música del  Nou Ball de Nans del municipi. Des del dia  1 i fins al 14 de setembre, els veïns i veïnes de Puig-reig majors de 16 anys podran votar per escollir la peça guanyadora d’entre les tres obres finalistes. Les votacions es poden fer de manera telemàtica a través del següent enllaç, a través de l’instagram dels Nans de Puig-reig o de manera presencial a la plaça de l’Olivera o a la Biblioteca Guillem de Berguedà.

L’Ajuntament de Puig-reig, a proposta de la regidoria de Cultura i amb la col·laboració de la Colla de Nans de Puig-reig, va convocar el passat mes de gener un concurs de composició per escollir la música del Nou Ball de Nans del municipi.

Aquesta votació popular és la segona i última fase d’un procés que va començar amb la selecció de propostes per part d’un jurat qualificat. El passat 2 de juny, el jurat va escollir les tres composicions finalistes d’entre les sis propostes que van rebre’s.

El jurat ha estat integrat per:

  • Xavier Guitó i Gassiot, instrumentista de piano i compositor, professor de l’Escola Municipal de Música de Puig-reig.
  • Queralt Ambrós Flores, directora de la Biblioteca Guillem de Berguedà de Puig-reig.
  • Adrià Trulls Freixa, músic amb una àmplia formació musical internacional, membre de l’Orquesta Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) i membre fundador del grup La Melanzana Ensemble.
  • Marina Esclusa Ballús, secretària de l’Associació Cultural Nans de Puig-reig.
  • Pol Vila Oriols, Regidor de Cultura de l’Ajuntament de Puig-reig.

Un cop seleccionades, aquestes peces han estat enregistrades per la Cobla Berga Jove.

Les obres finalistes

Les tres peces candidates a convertir-se en la nova música del Ball de Nans són:

  • Peça 1: «Corranda»
  • Peça 2: «Nansaires»
  • Peça 3:«Ball de Nans de Puig-reig 2025»

 

Escolta les músiques

Com i quan votar

  • QUI POT VOTAR? Tots els veïns i veïnes empadronats a Puig-reig que siguin majors de 16 anys.
  • QUAN? Des de l’1 de setembre fins al 14 de setembre de 2025.
  • COM? Es podrà votar d’una sola vegada a través de dues vies:
    • Votació telemàtica: Mitjançant un formulari en línia en aquest enllaç
    • Votació presencial: Els dies 1, 4, 6, 7, 9, 11 ,13, 14 de setembre, de 11h a 13h i de 17h a 20h a la plaça de l’Olivera i també fins el 14 de setembre a la Biblioteca Guillem de Berguedà.

L’estrena del Nou Ball de Nans amb la música guanyadora i l’entrega de premis del concurs es realitzarà en un acte festiu durant la jornada de l’11 d’octubre, els detalls del qual es donaran a conèixer properament.

Accedeix al procés participatiu.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar i millorar la teva experiència de navegació. En continuar navegant, entenem que acceptes el seu ús. View more
Acceptar