Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
25 setembre Diumenge

XXXIV Caminada Popular de l’Ametlla de Merola 2022

25 setembre 2022, 08:00 - 25 setembre 2022, 14:00
XXXIV Caminada Popular de l'Ametlla 2022

Diumenge, 25 de setembre de 2022
XXXIV CAMINADA POPULAR DE L’AMETLLA DE MEROLA

Reprenem la versió complerta i tradicional de la Caminada Popular de l’Ametlla de Merola mantenint l’esperit inicial de compaginar el caràcter lúdic, social i esportiu així com oferir als participants l’oportunitat de conèixer més a fons el nostre entorn natural, paisatgístic i patrimonial.

La ruta d’aquesta edició ens portarà a caminar bàsicament pels termes municipal de Navàs (Bages) i Balsareny (Bages). Sortirem de la plaça del Teatre de l’Ametlla i anirem a buscar el camí que va fins a Navàs i circumval·larem per la banda oest de la població per anar a buscar la carretera del Mujal. Tot seguit ens desviarem a l’esquerra per endinsar-nos per una zona bosquera i amb uns corriols molt fresats, passarem pel costat de vinyes i començarem a enfilar-nos cap a la masia i església de Sant Ramon de Sobirana en el terme municipal de Balsareny. En aquest punt ens espera l’esmorzar i ens trobarem amb els participants que fan la caminada curta.

Comencem a baixar i creuem la carretera de Balsareny a Súria. Agafarem una pista forestal i tot seguit, a ma dreta, ens desviem per seguir per uns corriols que transcorren per una pineda exuberant i en direcció al Serrat del Maurici. Un cop que enllacem amb la pista que va de Balsareny al Fortí del Maurici trobarem el tercer control. En aquest punt trobarem el tercer control i els participants tindran l’opció d’escollir entre pujar fins al fortí o bé seguir la ruta. Pujar el Fortí del Maurici representa uns 800 metres entre pujar i baixar, però és un element curiós i molt interessant ja que es tracta d’un antic castellot (construït el 1838) que va tenir una importància cabdal en l’època de les guerres carlines. La vista que es té des del Fortí també és molt interessant.

Comencem el camí de tornada baixant fins a l’entrada de Balsareny, passarem pel pont que creua la riera del Mujal i seguirem per uns senders en direcció a buscar l’antic traçat del ferrocarril de via estreta de Manresa a Guardiola. Passarem pel costat d’un petit i curiós fortí també de l’època de les guerres carlines. Un cop trobem l’antic traçat de la via del tren enfilarem directes en direcció a Navàs.

Seguim proposant una caminada alternativa més curta pels que no estan tan habituats a caminar. Hi haurà autocars que sortiran de l’Ametlla una hora més tard i portaran els caminadors a on hi haurà l’esmorzar. Només resta desitjar-vos que passeu un dia inoblidable.

XXXIV Caminada Popular de l'Ametlla 2022 XXXIV Caminada Popular de l'Ametlla 2022

Mostra els detalls
Data: 25 25Europe/Madrid setembre 25Europe/Madrid 2022
Hora: 08:00 - 14:00
Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar i millorar la teva experiència de navegació. En continuar navegant, entenem que acceptes el seu ús. Més informació