Puig-reig impulsa una campanya per promoure el comerç local entre els visitants

Puig-reig impulsa una campanya per promoure el comerç local entre els visitants

Els visitants que s’allotgen al municipi reben un pack de benvinguda amb informació sobre els comerços adherits, els seus productes i un val regal 

Puig-reig ha impulsat una campanya per promoure el comerç local entre les persones que visiten el municipi. Una iniciativa que va donar el tret de sortida el passat mes d’agost i que s’allargarà fins a finals d’any. El projecte pretén donar a conèixer el comerç local i els productes d’elaboració pròpia del territori entre aquells visitants que s’allotgen en hotels, hostals, càmpings i cases de turisme rural de Puig-reig.

S’ha detectat que un dels perfils majoritaris de visitants al municipi són persones que s’allotgen en establiments turístics però que interaccionen poc amb la vida al poble: no compren als comerços locals, no visiten els recursos del municipi i poques vegades fan àpats als establiments de restauració de Puig-reig. Per incentivar la sortida de l’allotjament d’aquests visitants i fomentar la interacció amb els agents del municipi, des de l’Ajuntament de Puig-reig en col·laboració a l’empresa consultora Catexperience, s’ha realitzat una campanya de comunicació per explicar als visitants quins son els productes més típics de la zona, com comprar-los i també fer promoció de la extensa xarxa comercial del municipi.

Cada visitant que s’allotja a un dels establiments hotelers de Puig-reig, rep quan arriba el pack de benvinguda a Puig-reig. Aquest pack conté un díptic amb el llistat de comerços adherits, una carta de presentació dels productes típics del territori i benvinguda al municipi i un val regal per valor de 5 euros que pot bescanviar en qualsevol dels comerços adherits. 

Per altra banda, la trentena de comerços del municipi que s’han adherit a la campanya a través de la Unió de Botiguers i Comerciants de Puig-reig, han rebut un cartell distintiu de la iniciativa i unes bosses per entregar les compres al visitant amb el logotip “PUIG-REIG, TERRA D’ORÍGENS” que al mateix temps, ajuda a la comunicació de la nova marca turística i al nou posicionament de la destinació. Tot el material s’ha elaborat amb materials reciclats. El disseny gràfic de la campanya ha anat a càrrec de Sergi Lleida.

Aquesta es una de les accions previstes dins del Pla de Dinamització Turístic de Puig-reig 2020-2021. Aquest projecte ja recollia la implementació d’una campanya comercial que acostés als visitants del municipi al seu teixit comercial. En el marc de l’objectiu “El turisme com a motor de desenvolupament econòmic local” s’ha realitzat una anàlisi dels perfils de turistes que visiten Puig-reig. En aquest anàlisi, s’han identificat diferents perfils i s’ha establert una estratègia de comunicació per a cada un d’ells.